Dnes má svátek: Miroslava Zítra: Vendula Pozítří: Heřman a Hermína
  • Úvodní stránka

Den v Odrách na ZŠ Pohořská

První hodinu na ZŠ Pohořská jsme si prohlédli časopis "Školní expres" a  čekal nás zajímavý úkol - vymyslet jeden článek do časopisu. Takže jsme museli popustit uzdu své fantazii a tvořit. Moc se nám to líbilo a také jsme obdrželi diplom Mladého novináře.

časopis 1

Druhou hodinu jsme strávili v jazykové učebně. Takové obyčejné věty typu "Jak se jmenuješ, odkud jsi a kolik máš roků (nebo sourozenců) samozřejmě známe, ale když je říká pravý Angličan, je to přece jen něco jiného. Po chvíli jsme se otrkali a odpovídali, co to šlo. Pan Miles Leyshon nás vůbec nešetřil, opakovali jsme tak dlouho, dokud nebyl spokojený, na závěr nás za naše výkony pochválil. 

Dozvěděli jsme se o mezinárodním projektu EDISON, což je vlastně zkratkou pro  "Education – Drive – Internationality – Students – Opportunity – Network" a umožňuje studentům pobyt v cizí zemi, poznání její kultury a způsobu života na vlastní kůži. Na oplátku přináší informace o životě ve své vlasti. Do Oder tak přicestoval student Omer  z Turecka a studentka Cathleen  z Jávy. Oba mluvili také anglicky a pomocí prezentace v angličtině nás seznámili s nejdůležitějšími fakty o své zemi a také nám pustili ukázky tradičních tanců a muziky. Legrační bylo, když nám řekli pár slovíček ve svém rodném jazyce a Omer nás naučil "Merhaba ben Jacob!" Ahoj, já jsem Jakub.
Turek 1

Následovala hodina s roboty. Pan učitel Vlček nás seznámil s malými výukovými roboty, se kterými začali pracovat žáci pátého ročníku ZŠ. Robot se jmenuje Edison a vypadá jako oranžová krabička na kolečkách postavená z Lega. Má vpředu infračervený přijímač a na krajích světelné a infračervené senzory, kterými se orientuje v prostoru. Sám jezdí po podlaze a vyhýbá se nábytku. Dva zdatní programátoři nám předvedli, jak můžeme Edisona ovládat například tlesknutím - reakce na zvuk.  Potom nastal souboj robotů - dva se dali do ringu a vytlačovali se navzájem. 

roboti 3

Moc jsme si návštěvu školy užili. 
Helena Hromková

Vytisknout E-mail

Maškarní karneval MŠ

Celý týden od 24. – 28. února se děti v MŠ připravovaly na maškarní karneval. Prostory MŠ se jako mávnutím kouzelného proutku vyzdobily barevnými klauny, balonky a vším, co ke karnevalu patří. S dětmi jsme si povídali, jak to na karnevale vypadá, co se tam dělá a samozřejmě o maskách, které bezesporu ke karnevalu patří. Děti se naučily básničku Karneval a písničku Kalamajka, kreslily a tvořily masky, klauny a barevné balonky.

Ve čtvrtek 27. února ve školce vypukl pravý maškarní karneval. Děti jsme při ranním příchodu vítaly v maškarních čepicích a pravý „školkový karneval“ mohl začít. Všichni jsme si vybrali nějakou masku a karneval jsme zahájili písničkou: Jede, jede mašinka. Užili jsme si spoustu legrace, zábavy, tancování a stolu plného dobrot. Děti byly nadšené a pro nás učitelky bylo největší odměnou vidět dětskou radost a smích. Náš karneval jsme zakončili bouchnutím „dětských špuntů“, což byla ta pravá tečka na konec. 
Petra Kaňuščáková

 

karm

karn

Vytisknout E-mail

Modrý den

Ve středu 19. února jsme si ve škole udělali Modrý den. Proč právě modrý? Protože tuto barvu si vybraly samy děti. V tento den měli všichni - žáci i učitelé přijít do školy v co nejvíce modrém oblečení. A opravdu, všichni v modrém přišli! Dítka byla oblečena do riflí, tepláků, triček a mikin, paní učitelky v modrých šatech, ty odvážnější si dokonce obarvily vlasy nebo vzaly slušivou paruku s culíčky. Paní kuchařka dnes vydávala jídlo v modrých teplácích a s modrým přelivem. Vyučování proběhlo taky v modrém duchu. Čtvrťáci a páťáci v hodině českého jazyka psali modrý diktát a potom si přečetli pohádku O králi Modrovousovi. Takže celý modrý den dopadl na modrou! Škoda jen, že na oběd byla játra na slanině, kdežto my čekali kapra namodro.

 

Daniel Matyášmodrý den

Vytisknout E-mail

Další články...

investicedovzdelani

Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0013
Rozpočet projektu: 20 176 818,64,-Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 – 31. 7. 2015

Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.

Cíle projektu:

  1. Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
  2. Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
  4. Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
  5. Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.

Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.