Dnes má svátek: Martina Zítra: Drahomíra Pozítří: Čeněk

Škola v přírodě

Škola v přírodě 23. 4 – 26. 4. 2019

Letos jsme se s dětmi vydali na čtyřdenní školu v přírodě v Beskydech, do keltské salaše Ebeka v obci Bílá – Staré Hamry. Děti byly ubytovány ve čtyřech pokojích po třech ve spodním patře hotelu. Ubytování to bylo skromné, velmi jednoduše zařízené. WC a umývárny byly na chodbě hotelu, což některým dětem nebylo moc po chuti, ale zvykly si. V přízemí hotelu jsme se scházeli ve společenské místnosti k učení nebo trávení společného času při večerním programu. Snídaně, obědy a večeře se podávaly v restauraci hned vedle hotelu.

První den, po příjezdu a ubytování jsme s dětmi vyrazili na procházku po okolí hotelu. Po obědě, kterým byly bramborové knedlíky plněné uzeným masem a dušené zelí, si děti odpočinuly na pokojích, aby odpoledne splnily svůj první úkol – stavět domečky pro lesní skřítky. Venku bylo pošmourno a občas i trochu sprchlo, ale nám to nevadilo. Před večeří, v době osobního volna si mohl každý dělat, co chtěl. Děti nejčastěji hrály hry na mobilech nebo si četly a kreslily. Na večeři jsme dostali špagety s kečupem a po ní se shromáždili ve společenské místnosti a hráli na kytary a zpívali. Den jsme zakončili pohádkou a šli spát.

Druhý den ráno, po snídani (vídeňské párky s hořčicí nebo kečupem, rohlík a čaj), jsme se rozdělili na dvě skupiny. První skupina se učila ve společenské místnosti a druhá v jídelně restaurace český jazyk. Děti napsaly domů pohledy. Po přestávce byla matematika. Před obědem jsme zahájili sportovní pětiboj během na 50 metrů (kroků) a skokem do dálky z místa. A byl tu čas oběda. Ve středu jsme měli pečené kuře s bramborovou kaší a kompot. Po odpoledním klidu jsme dětem připravili branný závod po lese. Na trase, označené barevnými fáborky, čekalo na děti několik stanovišť s úkoly. Například otázky z první pomoci, sběr listů a větviček nebo otázky z říše zvířat.  Po osobním volnu jsme odešli do restaurace na večeři. Dnes nás čekalo rizoto s vepřovým masem a kyselá okurka. Večerní program byl opět bohatý na zpěv. Děti čekala pěvecko-recitační soutěž a také zkouška na představení pro maminky, které se kvapem blíží. Před spaním jsme dětem pustili pohádku na dobrou noc.

Čtvrtek jsme zahájili sladkou snídaní (čokoládové kuličky s mlékem) a pak se opět rozdělili na dvě skupiny a učili se český jazyk a matematiku. Venku se udělalo nádherně a teplo, a tak jsme vyrazili do lesa, kde pokračoval sportovní pětiboj disciplínami člunkový běh a hod šiškou na cíl. Po obědě, kterým dnes byly kynuté knedlíky s ovocnou náplní, jsme si všichni – děti i dospělí trochu odpočinuli, abychom načerpali síly na výlet do jezdeckého klubu Valašsko na Prostřední Bečvě. K hotelu přijel mikrobus, který nás zavezl na místo. V areálu jezdeckého klubu jsme spatřili mnoho krásných koní. Paní vedoucí klubu děti rozdělila na skupinky a následovala projížďka. Děti byly nadšené. I když se zpočátku některé bály a říkaly, že na koníčka nevlezou, nakonec se na jejich hřbetech projely všechny, a moc si to užily. Součástí programu byla také návštěva stájí a ustájení, čištění a hřebelcování ořů, na kterých se děti projely. Výlet jsme ukončili pěší vycházkou do nedalekého cyklobaru. Konečně si mohly děti utratit své kapesné. Za chvíli téměř všichni měli ústa od zmrzliny a v ruce se jim pohupoval barevný balónek na gumovém provázku, který byl ten den velice IN. Kdo ho neměl, jako by snad ani nebyl. I za cenu, že se jim balónky navzájem do sebe zamotaly a my dospělí, jsme je museli večer rozmotávat minimálně půldruhé hodiny. Z výletu jsme se vrátili akorát v době večeře. Těšit jsme se mohli na zapékané francouzské brambory a kečup.  Poslední večer byl večerem bilancování. Vyhodnotili jsme všechny soutěže, úklid na pokojích, vyhlásili několik speciálních cen, například nejlepšího jedlíka nebo nejhodnější dítě (i když, upřímně, všechny děti byly hodné a skoro vůbec nezlobily…) Pohádkou na dobrou noc jsme ukončili poslední večer a těšili se na další den.

V pátek po snídani (chléb se sýrovou pomazánkou, paprikou a rajčetem) jsme se rychle sbalili, rozloučili se s hotelem Ebeka a jeho panem šéfem a naskákali do autobusu, který pro nás přijel o půl desáté. No a pak už jsme frčeli domů a těšili se na své blízké.

Naše první škola v přírodě dopadla dobře. Všichni, my dospělí a hlavně děti, byli moc spokojení. Snad se škola v přírodě stane tradicí. Budeme se těšit třeba příští rok.

V galerii si prohlédněte fotky…

Daniel Matyáš

Postřehy dětí ze školy v přírodě

Mně se nejvíc líbilo, že jsme  mohli hrát na kytaru v pokoji a že jsme si mohli kreslit. Mně se líbilo všechno.
Johana Balážová, 2. třída

Mně se nejvíc líbilo, jak jsme čistili koně. A nejvíc se mi líbilo, že jsme si mohli hrát. A líbilo se mi, jak jsme kreslili.
Monika Bartošová, 2. třída

Ve škole v přírodě se mi líbilo, jak jsme jezdili na koních a uklízeli jsme jim stáj. Taky se mi líbilo stavění domečků pro skřítky. Nebo se mi líbil pětiboj.
Michaela Kovářová, 2. třída

Na škole v přírodě se mi líbilo stavění domečků. Stavěli jsme z kamenů, mechu, listů, klacků, větviček a kůry. Na škole v přírodě se mi líbilo všechno.
Jakub Klosek 3. třída

Na škole v přírodě se mi líbilo, jak jsme jeli na koníčky. Jezdili jsme na koních, byli tam velcí, malí. Hráli jsme různé hry, zpívali, hráli karty.
Pavel Kubiš, 3. třída

Na škole v přírodě se mi líbila soutěž Skřivánek a vyhrála jsem diplom za 1. místo. Dále se mi líbil pětiboj, za ten jsem dostala diplom za 2. místo. A pak se mi líbila soutěž v úklidu, za to jsem dostala diplom za 3. místo. A pak se mi líbil výlet na koně. Hodně se mi líbil ten kůň.
Tereza Dermíšek, 3. třída

Nejvíce se mi líbilo stavění domečků pro skřítky. Taky narozeninový dárek. A hry. Výlet na koně. A procházka. Zpěv a básničky.  A pětiboj. Nejvíc se mi líbila cesta domů.
Jakub Demeter, 3. třída

Když jsme přijeli do přírody, tak jsem se těšil na sportovní pětiboj, protože tam bylo spoustu her. A tak jsem se těšil na obědy, protože tam měli vynikající jídlo. Nechutnaly mi tam špagety, protože na tom byla divná omáčka.
Jakub Chlápek 4. třída

Před odpolednem jsme přijeli do hotelu Ebeka. Šli jsme se ubytovat a potom na oběd. Po obědě jsme měli odpolední klid. Na pokoji jsme hráli hry a odpočívali. Po odpoledním klidu jsme si šli hrát ven různé disciplíny.  Potom jsme si dali svačinu a měli osobní klid. Hráli jsme na mobilu hry a navštěvovali se. Potom jsme šli na večeři a z večeře do klubovny a dívali se na film a potom jsme si udělali zuby a šli jsme spát.
Ráno jsme vstávali v 7:30, umyli jsme se a šli na snídani. Po snídani jsme se šli učit matematiku a češtinu. Dopoledne před obědem jsme se šli projít. Po obědě jsme šli ven a sportovali a pak jsme si dali svačinu a stavěli jsme domečky pro skřítky a pak jsme měli osobní volno, kde jsme si hráli a pak jsme šli na večeři. Po večeři jsme se šli dodívat na ten film, potom jsme se osprchovali a šli jsme spát.
Vzbudil jsem se v 7:30, umyli jsme se a šli jsme na snídani. Po snídani jsme dostali pracovní listy a potom jsme šli ven dělat disciplíny. Potom jsme šli na oběd. Po obědě jsme jeli na farmu, kde chovali koně a jezdili jsme na koni a čistili ho. Potom jsme si šli dát zmrzlinu.
Jakub Kovář, 4. třída

Koně
Mě se nejvíc líbili koně. Na jednom jsem i jel. Potom jsme šli do stáje a tam jsme čistili koně.
Orientační běh
Orientační běh jsem běžel s Věnkou. Získali jsme 1. místo. Všude byly ostružiníky. Nad okem mám šrám.
Hřiště
Na hřišti jsme měli zmrzlinu a ještě jsme si koupili míčky. S nimi jsme dělali kraviny. Prolézačky byly moc malé, takže jsem si nabil záda. Dost to bolelo.
Medvěd
Já jsem se těšil na medvěda. Doufal jsem, že se zadaří vidět medvěda. Dnes jsem taky doufal, že uvidím medvěda, někteří na něho volali, ale stejně se neobjevil. Tak jsme šli na oběd. Oběd ušel, nebyl ani nejlepší ani nejhorší.
Martin Jaroň, 4. třída

Nejvíc se mi líbil výlet za koňmi a orientační běh.
Popis dne: Ráno jsme vstali a uklidili si pokoje a potom učitelé posoudili, jak máme uklizené pokoje. Potom jsme šli na snídani. Náš stůl hodnotil jídlo. Potom jsme šli do svých pokojů a převlíkli jsme se a šli ven. Potom jsme šli na oběd. Náš stůl zase hodnotil jídlo. Potom byl polední klid a mohli jsme si dělat, co chceme, ale nemohli jsme se navštěvovat. Potom jsme šli zase ven a byl odpolední program. Potom bylo osobní volno, mohli jsme si dělat co chceme a mohli jsme se navštěvovat. Potom jsme šli na večeři. Potom byl večerní program, zpívali jsme, hráli na flétnu a potom nám pan ředitel pustil pohádku.
Odpoledne nám učitelé ohodnotili pokoje. V jakoukoliv dobu byla přepadovka. V odpoledním klidu jsme hráli na mém mobilu. První den jsem na mobilu hrála jenom já, ale druhý den mi Kuba Kovář nainstaloval Minecraft a tak hráli na něm všichni v odpoledním volnu.
Soutěže: Já s Martinem jsme vyhráli orientační běh. Míša, já a Amálka jsme vyhrály cenu za nejčistší pokoj. Terka vyhrála Skřivánka. A Míša vyhrála nejhodnější dítě a Kuba Klosek vyhrál největšího jedlíka.
Věnka Šrámková, 3. třída

Moc se mi tam líbilo. Nejvíc asi procházky a výlet na koně. Hráli jsme spoustu her a soutěží. Odpoledne jsme se učili. Stavěli jsme domečky pro skřítky. Skoro pořád jsme byli v přírodě. Hráli jsme na kytaru a zpívali. Dívali jsme se večer na pohádky. Ke konci jsme dostali ceny za soutěže. Strašně moc se mi tam líbilo.
Amalia Sigmundová, 5. třída

20190423 152535

Vytisknout E-mail

investicedovzdelani

Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0013
Rozpočet projektu: 20 176 818,64,-Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 – 31. 7. 2015

Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.

Cíle projektu:

  1. Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
  2. Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
  4. Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
  5. Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.

Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.