Dnes má svátek: Ema Zítra: Dušan Pozítří: Darja

Den v Odrách na ZŠ Pohořská

První hodinu na ZŠ Pohořská jsme si prohlédli časopis "Školní expres" a  čekal nás zajímavý úkol - vymyslet jeden článek do časopisu. Takže jsme museli popustit uzdu své fantazii a tvořit. Moc se nám to líbilo a také jsme obdrželi diplom Mladého novináře.

časopis 1

Druhou hodinu jsme strávili v jazykové učebně. Takové obyčejné věty typu "Jak se jmenuješ, odkud jsi a kolik máš roků (nebo sourozenců) samozřejmě známe, ale když je říká pravý Angličan, je to přece jen něco jiného. Po chvíli jsme se otrkali a odpovídali, co to šlo. Pan Miles Leyshon nás vůbec nešetřil, opakovali jsme tak dlouho, dokud nebyl spokojený, na závěr nás za naše výkony pochválil. 

Dozvěděli jsme se o mezinárodním projektu EDISON, což je vlastně zkratkou pro  "Education – Drive – Internationality – Students – Opportunity – Network" a umožňuje studentům pobyt v cizí zemi, poznání její kultury a způsobu života na vlastní kůži. Na oplátku přináší informace o životě ve své vlasti. Do Oder tak přicestoval student Omer  z Turecka a studentka Cathleen  z Jávy. Oba mluvili také anglicky a pomocí prezentace v angličtině nás seznámili s nejdůležitějšími fakty o své zemi a také nám pustili ukázky tradičních tanců a muziky. Legrační bylo, když nám řekli pár slovíček ve svém rodném jazyce a Omer nás naučil "Merhaba ben Jacob!" Ahoj, já jsem Jakub.
Turek 1

Následovala hodina s roboty. Pan učitel Vlček nás seznámil s malými výukovými roboty, se kterými začali pracovat žáci pátého ročníku ZŠ. Robot se jmenuje Edison a vypadá jako oranžová krabička na kolečkách postavená z Lega. Má vpředu infračervený přijímač a na krajích světelné a infračervené senzory, kterými se orientuje v prostoru. Sám jezdí po podlaze a vyhýbá se nábytku. Dva zdatní programátoři nám předvedli, jak můžeme Edisona ovládat například tlesknutím - reakce na zvuk.  Potom nastal souboj robotů - dva se dali do ringu a vytlačovali se navzájem. 

roboti 3

Moc jsme si návštěvu školy užili. 
Helena Hromková

Vytisknout E-mail

investicedovzdelani

Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0013
Rozpočet projektu: 20 176 818,64,-Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 – 31. 7. 2015

Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.

Cíle projektu:

  1. Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
  2. Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
  4. Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
  5. Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.

Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.