Dnes má svátek: Jan Zítra: Ivan Pozítří: Adriana

Jak usnadnit dítěti vstup do nové role – role školáka

První vstup do školy, první učitelé, první školní předměty i pomůcky. Vstup do první třídy základní školy je pro dítě škálou obrovských změn, kdy je vše nové a nepoznané, v okolí se objevují nové tváře a nové požadavky. Pokud i Vy máte doma budoucího školáčka, podívejte se, s jakými schopnostmi a dovednostmi byste ho měli vybavit, než nastoupí do školy. Změna prostředí pak pro něj bude snazší.

 

Rodič vede dítě k:

  • osvojení základních pravidel slušného chování, aby dítě umělo pozdravit, poprosit, poděkovat,
  • zvládnutí základů sebeobsluhy – oblékání, přezouvání (zavazování tkaniček), zvládání základních hygienických návyků spojených s použitím toalety, automatickým umytím rukou po použití WC a před jídlem, používání kapesníku,
  • osvojení základů stolování – donést jídlo na stůl (ve školní jídelně zpravidla nosí děti polévku i druhé jídlo na tácech současně), používání příboru,
  • překonávání obtíží (unese prohru ve hře, dokáže se podělit o hračky s vrstevníkem),
  • udržování pořádku ve vlastních věcech (hračkách, oblečení),
  • dodržování pravidelného denního režimu – dítě chodí ve stejnou dobu spát i vstává, přičemž by mělo spát přibližně 10 hodin,
  • dokončování aktivit, které začalo (dokončení hry, domalování obrázku, vyslechnutí předčítané pohádky), učí ho soustředění se na hru,
  • pomoci při domácích pracích (drobná výpomoc v kuchyni a při úklidu),
  • přípravě psacích potřeb do penálu – zasunutí tužky, otevírání a zavírání penálu,
  • ukládání školních potřeb do školního batohu nebo tašky (otevírání a zavírání tašky),
  • správnému držení psací potřeby – pokud má dítě zafixované špatné držení, je velmi obtížné ho v 1. ročníku přeučit,
  • správné výslovnosti jednotlivých hlásek, pokud má dítě s výslovností problém, je třeba navštívit logopeda,
  • pozornému naslouchání při četbě, vyprávění

 

Není nutné, aby při vstupu do první třídy ovládal Váš syn či dcera vše perfektně, přesto jsou výše zmíněné body signálem sociální zralosti a připravenosti na vstup do školního prostředí. Pomozte proto svému dítěti osvojit si vše potřebné, ať je pro něj změna prostředí přijatelnější.

 

 

Zdroj: http://www.jak-spravne-psat.cz/

Vytisknout E-mail

investicedovzdelani

Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0013
Rozpočet projektu: 20 176 818,64,-Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 – 31. 7. 2015

Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.

Cíle projektu:

  1. Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
  2. Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
  4. Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
  5. Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.

Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.