Dnes má svátek: Radana a Radan Zítra: Albína Pozítří: Daniel
  • Úvodní stránka

Projektový den

18. 10. proběhl v ZŠ a MŠ Mankovice projektový den s názvem Zemědělství v Mankovicích. Projektového dne se zúčastnili žáci I. třídy (1. a 3. ročníku) a II. třídy (4. a 5. ročníku). Akci připravil ředitel ZŠ a MŠ Daniel Matyáš ve spolupráci s Ing. Janem Kovářem, který je majitelem místní zemědělské farmy. Pan Kovář pro žáky připravil PPT prezentaci o pěstování zemědělských plodin v obci – jaké druhy, způsob pěstování od setby po sklizeň, používaných technologií, několik informací o dalších produktech, škůdcích apod. Následovala poznávačka obilovin, kdy měli žáci možnost poznat na dvacet různých obilovin. V závěru teoretické části byl pro žáky prvních a třetích ročníků připraven vědomostní obrázkový kvíz a žáci čtvrtých a pátých ročníků řešili „Sladkou detektivku“ – kolik se v Mankovicích vypěstuje cukrové řepy, kolik kamionů jí odveze do cukrovaru, kde z ní vyrobí cukr. Následně měli vypočítat, kolik je spotřeba cukru na jednoho občana ČR za rok a kolik z této produkce pochází právě z Mankovic. Praktickou část žáci absolvovali přímo na farmě u Kovářů, kde měli možnost prohlédnout si zemědělské stroje a nahlédnout do jejich kabin. V závěru se konal závod na čas ve slalomu na dětských traktůrcích. Maminka pana Kováře pro děti připravila občerstvení a dárky na památku – propisovačky, záložky a pro každého žáka také 1 kg cukru. Projektový den jsme ukončili ve škole besedou s dětmi a malováním obrázků se zážitky z dnešního dne. Cílem projektu bylo seznámit žáky s prací v zemědělství, použitím metod pěstování plodin a dát dětem představu o množství výpěstků. Žákům se dnešní projektový den velmi líbil. Akci hodnotili velice kladně. Stejně tak pedagogové školy.

Daniel Matyáš

aIMG 20191018 104543

Více foto ve fotogalerii

Vytisknout E-mail

Drakiáda 2019

Ve čtvrtek 26. září se na zahradě naší školy uskutečnila drakiáda pro děti z mateřské a základní školy. Nad hlavami všech zúčastněných se postupně vznesli draci s potiskem sov, motýlků, orlů a sokolů, ale taky draci s krtečkem nebo pestrobarevnými tvary. Počasí jsme měli objednané – bylo slunečno, teplo a přitom pofukoval vítr, takž ideální stavJ.
Chtěl bych poděkovat všem dětem i rodičům za hojnou účast a paní Sigmundové, zastupující SRPŠ za občerstvení, které připravila pro všechny návštěvníky akce.

Daniel Matyáš

 

IMG 20190926 160540 kopie

Vytisknout E-mail

Dopoledne na dopravním hřišti v Odrách

Ve čtvrtek 19. září se obě třídy ZŠ Mankovice vydaly do Oder, aby si děti na dopravním hřišti upevnily znalosti z dopravní výchovy a procvičily si bezpečné chování na silnici. Nejprve proběhlo v místní učebně osvěžení pravidel silničního provozu promítáním krátkých videoukázek. Jarek S. si před tabulí vyzkoušel roli policisty, který řídí provoz pomocí gest. V učebně byli s námi také žáci ZŠ Kujavy, z nichž někteří stejně jako Jakub K. úspěšně napsali test a získali Průkaz cyklisty. A poté všichni nedočkavě nasedli na kola (ti menší na koloběžky) a vrhli se do víru dopravního provozu. Světelné semafory, kruhový objezd, dávání přednosti zprava – to vše děti ohromně bavilo...Na fotkách můžete vidět také záběry z jízdy zručnosti, kterou naši cyklisté bravurně zvládli. Za odměnu nás paní učitelky povozily v elektromobilech.

Helena Hromková

IMG 20190919 101730

Pozn: Všechny fotografie z akce naleznete ve fotogalerii.

 

Vytisknout E-mail

Další články...

investicedovzdelani

Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.3.00/51.0013
Rozpočet projektu: 20 176 818,64,-Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 – 31. 7. 2015

Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.

Cíle projektu:

  1. Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
  2. Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
  4. Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
  5. Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.

Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.