Dnes má svátek: Irena Zítra: Rudolf Pozítří: Valérie

Důležité kontakty

Adresa: Základní škola a Mateřská škola, příspěvková organizace

Mankovice 140

742 35 Odry

Tel. MŠ: 724 721 462

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Webové stránky: www.zs.mankovice.cz

Tel. Školní jídelna Pohořská Odry: 556 731 909

  • Přečteno: 1458

Ukončení předškolního vzdělávání

Platnost i účinnost dokumentu: od 1.4.2017

Ředitelka Základní školy a Mateřské školy Mankovice, příspěvková organizace, Mankovice 140, 742 35 Odry  stanovuje následující pravidla, podle kterých bude postupovat při rozhodování o ukončení vzdělávání dítěte v mateřské škole.

Ředitelka ZŠ a MŠ  může rozhodnout o ukončení vzdělávání dítěte:                                      

a / pokud se nepřetržitě neúčastnilo vzdělávání po dobu delší než dva týdny a nebylo omluveno zákonným zástupcem podle stanovených pravidel 

b/  v případě, že zákonní zástupci dítěte závažným způsobem nebo opakovaně porušují Řád mateřské školy a narušují provoz mateřské školy.

c/ pokud při přijetí dítěte ke vzdělávání v mateřské škole byla stanovena zkušební doba pobytu a lékař nebo školské poradenské zařízení v průběhu této zkušební doby nedoporučí vzdělávání v mateřské škole, může ředitelka mateřské školy na základě písemného oznámení – žádosti  zákonných zástupců rozhodnout o ukončení vzdělávání dítěte v mateřské škole.

d/ v případě, že zákonní zástupci dítěte opakovaně nedodržují podmínky stanovené pro úhradu úplaty za vzdělávání nebo stravného uvedené v tomto školním řádu, může ředitelka rozhodnout o ukončení vzdělávání dítěte v mateřské škole z důvodu nehrazení stanovených úplat.

 Rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání nelze v případě, pro které je předškolního vzdělávání povinné.

V Mankovicích, 30.3.2017                    Mgr. Ivana Zdarsová

                                                 Ředitelka Základní a Mateřské školy

  • Přečteno: 3384

Logoped – Kdy vyhledat jeho pomoc?

Nato, aby dítě správné a srozumitelně mluvilo, je potřeba, aby bylo schopné správně rozpoznat hlásky pomocí sluchu i zraku a aby mělo připravený k mluvení jazýček i další mluvidla (rty, dásně, zuby, patro). Některé děti však mají specificky narušený vývoj řeči, který se projevuje ztíženou schopností naučit se verbálně komunikovat, i když podmínky pro rozvoj řeči jsou přiměřené. Vaše dítě vše slyší, vidí, ale jeho mozek není schopen dostatečně správně zpracovat sluchové a zrakové signály, které dítě přijímá z okolí.

 

A jaké můžou být příznaky opožděného vývoje řeči?

  • Opožděný  vývoj řeči (slovní zásoba neodpovídá věku, dítě tvoří věty krátké, vynechává předložky, komolí slova, nesprávně ohýbá koncovky slov, nepoužívá všechny slovní druhy, přehazuje slovosled věty, nepoužívá zvratné se, si, apod.)
  • Patlavost (dítě mluví nesrozumitelně pro okolí, zaměňuje výslovnost jednotlivých hlásek ve slovech, nebo je vynechává)
  • Narušení  paměťových funkcí (u vývojové dysfázie je charakteristické, že dítě neumí zopakovat delší slovo bez zkomolení, nezopakuje víceslovnou větu)
  • Narušené  zrakové vnímání–  tyto potíže se projevují hlavně v kresbě. Kresba postavy je velmi zvláštní, části těla jsou proporčně nesprávně nakreslené, kresba je často velmi dlouho opožděná vzhledem k věku dítěte. Při určování diagnózy je rozbor kresby velmi důležitý!
  • Narušené  sluchové vnímání– dítě má problémy s rozlišováním jednotlivých hlásek, obtížně rozlišuje zvukově podobné hlásky (pes x pas, kosa x koza, pere x bere apod.)
  • Narušená  časoprostorová orientace –  dítě mívá problémy s určením pravé a levé strany, obtížně určuje pojmy včera, zítra, ráno, večer, atd., nesprávně určuje vztahy mezi rodinnými příslušníky (teta, strýc, sestřenice, bratr, atd.)
  • Narušení  hrubé a jemné motoriky – děti mívají problémy s koordinací pohybů rukou, nohou (např. stoj na jedné noze, poskoky snožmo, na jedné noze, střídavé pohyby oběma rukama, kličkování mezi kužely, dítě mívá problémy s jízdou  na koloběžce, na kole, lyžích).
  • Lateralita – tedy dominance pravé nebo levé ruky, oka. U dětí s vývojovou dysfázií bývá často zkřížená lateralita, tedy vedoucí levá ruka, ale vedoucí pravé oko, nebo obráceně, popřípadě bývá lateralita nevyhraněná, tedy dítě nedrží tužku pouze v jedné ruce, ale ruce střídá.

Mnoho rodičů se ptá, kdy už je nutné navštívit logopeda. Odborníci se shodují, že čím dříve, tím lépe, protože tak má dítě více času na trénování správné výslovnosti. Už od 3 letech totiž dítě může cvičit a postupně napravovat veškeré vady řeči, ale potřebuje k tomu vaši podporu a odbornou pomoc. Rok před nástupem do základní školy už je náprava složitější nejen pro logopeda, ale i  pro samotné dítě, které se může stát terčem posměšků od nových spolužáků.

 

 

Zdroj: http://www.jak-spravne-psat.cz/

  • Přečteno: 3202