Vyučování dětí v některých předmětech je velice náročné. Učitel si musí uvědomit, jaký věkový rozdíl v třídě má. Nelze chtít po dětech druhé třídy, aby zvládly to, co děti v páté třídě. Zjistit co děti zajímá, co by je bavilo, to je jeden z úkolů v předmětech výtvarná výchova a pracovní činnosti. Výrobky a výkresy, které děti udělaly, se jim velice zdařily. Podívejte a ohodnoťte sami.
Dne 12. 3. jsme ve škole a školce uspořádali projektový den s názvem Masopust. Vyučování ve škole i školce proběhlo v maskách. Jako každý rok i letos se po škole proháněli čarodějové, ježibaby i nefalšovaný rytíř ve zbroji, kovboj či pirát. Děvčátka ze školky se zase proměnila na princezny z kreslených pohádek, ale přišli i Spiderman, kostlivec a tučňák z jižního pólu. Pozvání do školy přijaly také herečky divadla Ententýky se svými postavami myškou Klárkou a veverkou Terkou s animačním programem. Celá akce se velmi vydařila. Ve fotogalerii si můžete prohlédnout fotky.
Ve čtvrtek 7. 2. Naši školu navštívila Mgr. Darina Knižátková, která pracuje jako policistka na Krajském ředitelství Moravskoslezského kraje v Ostravě. Pro žáky naší školy si připravila povídání o práci Policie České republiky. Mimo informací, které dětí znají ze školy, jako jsou telefonní čísla tísňových linek, přecházení vozovky, pravidla silničního provozu pro cyklisty apod., děti seznámila s výstrojí a výzbrojí policistů - předvedla služební pistoli, obušek, pouta a neprůstřelnou vestu Také poradila dětem, jak se chovat v nestandardních situacích, např. při lákání dítěte do auta cizím člověkem, hovory s neznámými lidmi, ztracení rodičům nebo učitelům na výletě, neznámém městě atp. Paní policistka rovněž odpověděla dětem na nejrůznější otázky. Na závěr si děti vyzkoušely obléci neprůstřelnou vestu, nasadit pouta nebo snímání otisků prstů.
Minulý týden byl ve znamení velké absence žáků z důvodu nemoci. V každé třídě chyběli minimálně dva žáci, což je, při celkovém počtu 12 žáků ve škole, docela znát. Ve středu už chybělo dokonce šest dětí. Proto jsme se rozhodli trochu „pozměnit“ a zpříjemnit výuku některých předmětů. V matematice jsme děti zapojili do soutěží na počítačích, v českém jazyce opakovali vyjmenovaná slova s kartičkami na koberci a v prvouce si zahráli ve třídě vědomostní kvíz, ve kterém bylo vše, co jsme se za celé pololetí naučili. No a v tělesné výchově jsme se s dětmi vydali na procházku vesnicí směrem k řece Odře. Prošli jsme uličkou za kulturním domem směrem ke kolejím, potom chvilku trávou se zbytky sněhu až ke splavu. Zde jsme si s dětmi zkusili do vody hodit „žabku“ plochými kameny. Pokračovali jsme dál směrem k alejím a došli na místo, kde loni vysadili senioři lípu k příležitosti stoletého výročí naší republiky. Do školy jsme se vrátili osvěženi čerstvým vzduchem s červenými líčky a studenými nosy.