Skip to main content
Dnes má svátek: Emílie Zítra: Kateřina Pozítří: Artur

Beseda s pracovníkem PPP Ostrava o prevenci nežádoucího chování ve škole

Dne 27. 2. nás ve škole navštívil odborník Richard Klose z pedagogicko-psychologické poradny v Ostravě, který si s dětmi povídal o tom, jak je super mít ve škole kamarády a přátelskou atmosféru bez nadávek a škaredého chování. Někdy dokonce šikany, o které jsme si také povídali.
Děti seděly v kroužku a povídaly každý sám za sebe, co se jim v chování líbí a co nelíbí. Shodly se na tom, že se budeme k sobě chovat slušně a nebudeme jiným dělat to, co se nelíbí nám. I když nebudeme se všemi přátelit, určitě se můžeme kamarádit, případně být dobrým spolužákem, který je ohleduplný a respektuje druhého. A když se nám něco líbí, dokážeme se i vzájemně pochválit. Zkrátka, že v takovém kamarádském prostředí nedáme šikaně šanci!!!
Dětem se diskuze moc líbila, jelikož se mohly a chtěly zapojit všechny a během diskuze se výborně bavily a smály se od ucha k uchu. Smích je zkrátka koření života a lék na všechno...

Lucie Adamcová

beseda 1

  • Přečteno: 2036

Den v Odrách na ZŠ Pohořská

První hodinu na ZŠ Pohořská jsme si prohlédli časopis "Školní expres" a  čekal nás zajímavý úkol - vymyslet jeden článek do časopisu. Takže jsme museli popustit uzdu své fantazii a tvořit. Moc se nám to líbilo a také jsme obdrželi diplom Mladého novináře.

časopis 1

Druhou hodinu jsme strávili v jazykové učebně. Takové obyčejné věty typu "Jak se jmenuješ, odkud jsi a kolik máš roků (nebo sourozenců) samozřejmě známe, ale když je říká pravý Angličan, je to přece jen něco jiného. Po chvíli jsme se otrkali a odpovídali, co to šlo. Pan Miles Leyshon nás vůbec nešetřil, opakovali jsme tak dlouho, dokud nebyl spokojený, na závěr nás za naše výkony pochválil. 

Dozvěděli jsme se o mezinárodním projektu EDISON, což je vlastně zkratkou pro  "Education – Drive – Internationality – Students – Opportunity – Network" a umožňuje studentům pobyt v cizí zemi, poznání její kultury a způsobu života na vlastní kůži. Na oplátku přináší informace o životě ve své vlasti. Do Oder tak přicestoval student Omer  z Turecka a studentka Cathleen  z Jávy. Oba mluvili také anglicky a pomocí prezentace v angličtině nás seznámili s nejdůležitějšími fakty o své zemi a také nám pustili ukázky tradičních tanců a muziky. Legrační bylo, když nám řekli pár slovíček ve svém rodném jazyce a Omer nás naučil "Merhaba ben Jacob!" Ahoj, já jsem Jakub.
Turek 1

Následovala hodina s roboty. Pan učitel Vlček nás seznámil s malými výukovými roboty, se kterými začali pracovat žáci pátého ročníku ZŠ. Robot se jmenuje Edison a vypadá jako oranžová krabička na kolečkách postavená z Lega. Má vpředu infračervený přijímač a na krajích světelné a infračervené senzory, kterými se orientuje v prostoru. Sám jezdí po podlaze a vyhýbá se nábytku. Dva zdatní programátoři nám předvedli, jak můžeme Edisona ovládat například tlesknutím - reakce na zvuk.  Potom nastal souboj robotů - dva se dali do ringu a vytlačovali se navzájem. 

roboti 3

Moc jsme si návštěvu školy užili. 
Helena Hromková

  • Přečteno: 2110

Modrý den

Ve středu 19. února jsme si ve škole udělali Modrý den. Proč právě modrý? Protože tuto barvu si vybraly samy děti. V tento den měli všichni - žáci i učitelé přijít do školy v co nejvíce modrém oblečení. A opravdu, všichni v modrém přišli! Dítka byla oblečena do riflí, tepláků, triček a mikin, paní učitelky v modrých šatech, ty odvážnější si dokonce obarvily vlasy nebo vzaly slušivou paruku s culíčky. Paní kuchařka dnes vydávala jídlo v modrých teplácích a s modrým přelivem. Vyučování proběhlo taky v modrém duchu. Čtvrťáci a páťáci v hodině českého jazyka psali modrý diktát a potom si přečetli pohádku O králi Modrovousovi. Takže celý modrý den dopadl na modrou! Škoda jen, že na oběd byla játra na slanině, kdežto my čekali kapra namodro.

 

Daniel Matyášmodrý den

  • Přečteno: 2092

Malí stavitelé

Ve středu 22. 10. 2019 jsme ve školce měli projektový den s názvem Malý stavitel. Navštívila nás paní lektorka, která pro děti připravila velmi pestrý program plný zábavy, který byl založen na legu. Kufr plný barevných kostiček přinesl dětem spoustu zábavy, ale také poučení. Děti se dozvěděly vědomostí o stavbě města, mapách, konkrétních stavbách ve městě. Děti pracovaly ve skupinkách, kde měly za úkol z lega postavit nějakou stavbu (např. školu, kostel, obchod,…). Hotovou stavbu poté položily do města. Na závěr jim paní lektorka rozdala papírové mapy, kde měly zakreslit konkrétní stavby, které se ve městě nachází. Děti všechno zdárně zvládly a nakonec obdržely diplom „Stavitel města“.

stavitele

  • Přečteno: 2177