Z důvodu výskytu onemocnění Covid 19 v mateřské škole ZŠ a MŠ Mankovice, byla mateřská škola uzavřena do odvolání, nejméně do 28. 2. Provoz základní školy zůstává ve stávajícím režimu, tzn. prezenční výuka žáků prvního a druhého ročníku a distanční výuka čtvrtého a pátého ročníku.
Město Odry v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Odry vyhlásilo korespondenční soutěž „MATEMATICKÝ MÁG“, která byla určena pro žáky 4. a 5. ročníku, kteří se nebojí zajímavých aktivit a zadání v matematice. V měsíci říjnu, listopadu, prosinci a lednu žáci řešili úlohy nejen tak, že vzali do ruky pero a papír, ale bylo potřeba také vyjít ven a změřit např. obvod stromu nebo pneumatiky auta. Jedna z úloh byla spojená také s pečením vánočního cukroví – nejen teoreticky, ale také prakticky. Jestlipak víte, kolikrát můžete odebrat 1 velkou zarovnanou lžíci cukru, než odeberete celý 1 kilogram? Někdo na to šel prakticky a poctivě přemisťoval po lžičkách cukr z pytlíku do mísy, někdo odebral jednu lžičku a zbytek dopočítal. Nejdůležitější ale na tom celém je skutečnost, že se žáci zapojili do řešení všech úloh a snad se také při tom trochu pobavili. Soutěže se zúčastnili žáci z osmi okolních škol, proto bych zde ráda vyzdvihla žáky, kterým se podařilo dosáhnout nejvyššího bodového ohodnocení (kategorie A). Za naši školu to byli Michaela Kovářová a Jakub Demeter. Na dalších místech se umístili Jakub Klosek, Tereza Dermíšek a Johana Balážová (kategorie B) a Pavel Kubiš (kategorie C). Všichni žáci obdrželi od Města Odry pěkné ceny. Oceňuji zapojení dětí také v době distanční výuky a o to více jim gratuluji!
V pondělí 25. 1. se v naší škole uskutečnil projektový den s názvem Keramika. Zúčastnili se jej žáci prvního a druhého ročníku. Na úvod jsem děti stručně seznámila s historií a využitím keramiky. Více jsme se rozpovídali o procesu výroby keramických předmětů, děti měly spoustu otázek, například proč se výrobky z keramické hlíny musí nejprve sušit a až pak vypalovat. Také měly možnost si vyzkoušet, jak se chová keramická hlína, když ji dlouho zahřívají v dlaních. Pak už následovaly praktické ukázky a vlastní výroba keramických drobností. Děti si zahrály na pravěké lovce, vymačkáváním hlíny si vyrobily misku. Pak jako malí sochaři modelovaly figurku zvířátka či postavy. A také si stihly vytvořit závěsný kachlík na stěnu. Všichni žáci se nechali pohltit tvořením. Se svou prací byli moc spokojeni. Už se moc těší, až budou jejich výtvory vypáleny a budou moci si je odnést domů.
V pátek 15. ledna se v naší škole uskutečnil projektový den s názvem Finanční gramotnost. Byl určen žákům prvního a druhého ročníku. Projekt připravila paní učitelka Lucie Adamcová ve spolupráci se slečnou Kateřinou Špačkovou, která pracuje jako ekonomka, finanční poradce a také jako účetní v naší škole. Úvodem slečna Katka dětem promítla prezentaci, ve které představila, co jsou to finance, odkud se vzaly, v jaké mohou být podobě a k čemu slouží. Nabádala děti ke spolupráci, například jim kladla otázky, co vše lze za peníze pořídit, jestli ví, co znamená penězi šetřit atp. Také dětem vysvětlila, co je to banka, úspory, platební karta a další zajímavé skutečnosti. Poté si děti zahrály na povolání (fitnes trenér, uklízečka, mlaíř aj.) a musely je představovat. Za vykonanou práci byly odměněny penězi – bonbónky. Pokud je nechaly uložené „v bance na účtu“, penízky se úspěšně zúročily a z několika bonbónků byl náhle celý pytlík. Projektový den se velmi vydařil. Největší radost měly děti z vlastnoručně naspořených penízků (totiž bonbónků).