Dnes má svátek: Rostislav Zítra: Marcela Pozítří: Alexandra

Den v Odrách na ZŠ Pohořská

První hodinu na ZŠ Pohořská jsme si prohlédli časopis "Školní expres" a  čekal nás zajímavý úkol - vymyslet jeden článek do časopisu. Takže jsme museli popustit uzdu své fantazii a tvořit. Moc se nám to líbilo a také jsme obdrželi diplom Mladého novináře.

časopis 1

Druhou hodinu jsme strávili v jazykové učebně. Takové obyčejné věty typu "Jak se jmenuješ, odkud jsi a kolik máš roků (nebo sourozenců) samozřejmě známe, ale když je říká pravý Angličan, je to přece jen něco jiného. Po chvíli jsme se otrkali a odpovídali, co to šlo. Pan Miles Leyshon nás vůbec nešetřil, opakovali jsme tak dlouho, dokud nebyl spokojený, na závěr nás za naše výkony pochválil. 

Dozvěděli jsme se o mezinárodním projektu EDISON, což je vlastně zkratkou pro  "Education – Drive – Internationality – Students – Opportunity – Network" a umožňuje studentům pobyt v cizí zemi, poznání její kultury a způsobu života na vlastní kůži. Na oplátku přináší informace o životě ve své vlasti. Do Oder tak přicestoval student Omer  z Turecka a studentka Cathleen  z Jávy. Oba mluvili také anglicky a pomocí prezentace v angličtině nás seznámili s nejdůležitějšími fakty o své zemi a také nám pustili ukázky tradičních tanců a muziky. Legrační bylo, když nám řekli pár slovíček ve svém rodném jazyce a Omer nás naučil "Merhaba ben Jacob!" Ahoj, já jsem Jakub.
Turek 1

Následovala hodina s roboty. Pan učitel Vlček nás seznámil s malými výukovými roboty, se kterými začali pracovat žáci pátého ročníku ZŠ. Robot se jmenuje Edison a vypadá jako oranžová krabička na kolečkách postavená z Lega. Má vpředu infračervený přijímač a na krajích světelné a infračervené senzory, kterými se orientuje v prostoru. Sám jezdí po podlaze a vyhýbá se nábytku. Dva zdatní programátoři nám předvedli, jak můžeme Edisona ovládat například tlesknutím - reakce na zvuk.  Potom nastal souboj robotů - dva se dali do ringu a vytlačovali se navzájem. 

roboti 3

Moc jsme si návštěvu školy užili. 
Helena Hromková

  • Přečteno: 1954

Modrý den

Ve středu 19. února jsme si ve škole udělali Modrý den. Proč právě modrý? Protože tuto barvu si vybraly samy děti. V tento den měli všichni - žáci i učitelé přijít do školy v co nejvíce modrém oblečení. A opravdu, všichni v modrém přišli! Dítka byla oblečena do riflí, tepláků, triček a mikin, paní učitelky v modrých šatech, ty odvážnější si dokonce obarvily vlasy nebo vzaly slušivou paruku s culíčky. Paní kuchařka dnes vydávala jídlo v modrých teplácích a s modrým přelivem. Vyučování proběhlo taky v modrém duchu. Čtvrťáci a páťáci v hodině českého jazyka psali modrý diktát a potom si přečetli pohádku O králi Modrovousovi. Takže celý modrý den dopadl na modrou! Škoda jen, že na oběd byla játra na slanině, kdežto my čekali kapra namodro.

 

Daniel Matyášmodrý den

  • Přečteno: 1941

Malí stavitelé

Ve středu 22. 10. 2019 jsme ve školce měli projektový den s názvem Malý stavitel. Navštívila nás paní lektorka, která pro děti připravila velmi pestrý program plný zábavy, který byl založen na legu. Kufr plný barevných kostiček přinesl dětem spoustu zábavy, ale také poučení. Děti se dozvěděly vědomostí o stavbě města, mapách, konkrétních stavbách ve městě. Děti pracovaly ve skupinkách, kde měly za úkol z lega postavit nějakou stavbu (např. školu, kostel, obchod,…). Hotovou stavbu poté položily do města. Na závěr jim paní lektorka rozdala papírové mapy, kde měly zakreslit konkrétní stavby, které se ve městě nachází. Děti všechno zdárně zvládly a nakonec obdržely diplom „Stavitel města“.

stavitele

  • Přečteno: 2016

Exkurze do Marlenky

Ve čtvrtek 24. 10. se uskutečnil projektový den pro žáky základní školy. Součástí byla exkurze do firmy Marlenka v Lískovci u Frýdku Místku, která je proslulá výrobou medových dortů podle staré arménské receptury. Exkurzi jsme započali ve firemní prodejně, kde na nás čekalo občerstvení v podobě několika druhů sladkostí. Poté nás paní průvodkyně seznámila s firmou, od jejích začátků až do dnešních dní. Dozvěděli jsme se, že firma zaměstnává v třísměnném provozu asi 300 zaměstnanců, na dílnách panují přísné hygienické podmínky a výrobky v podobě dortů, sladkých kuliček, rolád a dalších dobrot Marlenka vyváží téměř do celého světa. Následovala prohlídka provozu, bohužel jsme ji nemohli absolvovat přímo na dílně, ale z proskleného koridoru nad hlavami zaměstnanců. Paní průvodkyně nám představila práci lidí a strojů. Viděli jsme zaměstnance v bílých oblecích s rukavicemi na rukou a vlásenkami na hlavách (muži s dlouhými vousy musí mít dokonce vousenky), pásovou výrobu, výtahy, balící stroje, jeřáby a další moderní techniku. Žáci i učitelé pokládali paní průvodkyni otázky, na které ochotně odpovídala. Na závěr jsme se opět sešli v podnikové prodejně, kde jsme si mohli za zvýhodněnou cenu nakoupit sladké dorty a ostatní cukrovinky. Po návratu do školy jsme si povídali o dnešních zážitcích a nakonec zhlédli pohádku „Když draka bolí hlava“, na jejíž produkci se podílela firmy Marlenka.

Daniel Matyáš

IMG 20191024 084150 postcard

  • Přečteno: 2143